Došao je i taj dan. Nezavisnost Kosova je sve bliže i bliže. Hteli mi to priznate ili ne mi sada i skoro zvanično gubimo taj deo teritorije. Moram da priznam da nikada nisam ni kročio na taj deo teritorije, da čak nemam ni neku posebnu želju da odem tamo.
Gledam vesti slušam ljude koji pričaju o velikom bolu zbog gubitka teritorije. Većina njih verovatno nije nikad ni bila na Kosovu i o njemu znaju samo iz onoga što čuju na vestima. (nisam ni ja bolji od toga) Zbog toga mi nije jasno odakle baš tolika bol. Ja više osećam strah, zbog nemogućnosti našeg naroda da se suoči i prizna poraz.
Izgubili smo još jednom, hteli mi to priznati ili ne. Treba da se okrenemo i krenemo dalje. Da koliko možemo (u smilisu države) pomognemo narodu koji je ostao tamo a koji se oseća kao državljanin Srbije. Da nadjemo zajednički jezik sa Albancima i obezbedimo bolje uslove za život Srba na Kosovu.
Treba da nastavimo dalje. Realno, za Kosovo ništa učiniti ne možemo. Oni koji imaju najviše moći odlučuju u svemu, hteli mi to ili ne. Mi ne možemo protiv ostatka sveta i ako se u to do sada nismo uverili onda stvarno ne znam kada ćemo.
Slušam na pojedinim vestima o Gardi Cara Lazara koja se srpema u novi «Boj na Kosovu». Pa zbog čega da se gine. Šta će nam i Kosovo bez naroda. Narod je sastavni element svake države, važniji od teritorije. Pa zar nije bolje da izgubimo jedan deo nego treba i drugi (narod). Protiv koga ćemo i čime krenuti. Zar možemo ovako slabi na takvu silu poput Amerike. Jeste da nas Rusi «podržavaju», ali dokle će trajati ta podrška? Dok se ne dogovore o Amerikancima i sa njima uspostave divne odnose i onda krenu na Srbiju.
Svakako da se protivim nezavisnosti. To mi je slično kao i to da neko dodje u moju kući i preuzme jednu sobu i ostane u njoj da živi i pored toga proglasi je svojoj. Naravno da je moje poredjenje smešno. Ovo je problem mnogo većih razmera.
Sada smo u situaciji kada svetu treba da pokažemo naše pravo lice. Dosta su vladale predrasude o Srbima kao koljačima, ubicama... Vreme je da pošaljemo poruku mira. Možda čak i priznamo nezavisno Kosovo i pokrenemo se u pravcu poboljšanja našeg života na ostalom delu teritorije. Pokažimo svetu ko je žrtva a ko nije. Tačno je da su Srbi činili zločine u ratovima prošlim, ali nisu bili jedini, niti su svaki zločin Srbi počinili.
Ja ću u trentku proglašenja nezavisnoti minutom ćutnje ispratiti deo ove naše teritorije. Zažaliću zbog loših državničkih odluka u prošlosti. Pogledaću u oči posledicama tih odluka. Izdiću se iznad primitivizma i želje za osvetom onim koji su nam uzeli Kosovo. Pomiriću se sa tim da je ono srpsko dok kod se na njemu čuje srpski jezik:
«Bolje ti je izgubiti najveći i najtvrđi grad, nego najmanju i najneznatniju
reč svoga jezika. Zemlje i države ne osvajaju se samo mačevima, nego i
jezicima. Znaj da te je tuđinac onoliko osvojio i pokorio, koliko ti je reči
potkrao i svojih naturio.
Narod koji izgubi svoje reči prestaje biti narod………Zato je, čedo moje, bolje
izgubiti sve bitke i ratove, nego izgubiti jezik. Posle izgubljene bitke i
izgubljenih ratova ostaje narod. Posle izgubljenog jezika nema naroda. Jezik
je, čedo moje, tvrđi od svakog bedema. Kad ti neprijatelj provali sve bedeme i
tvrđave, ti ne očajavaj, nego gledaj i slušaj šta je sa jezikom. Ako je jezik
ostao nedirnut, ne boj se. Pošalji uhode i trgovce neka duboko zađu po selima i
gradovima i neka samo slušaju.
Tamo gde odzvanja naša reč, gde se još glagolja i gde se još, kao stari
zlatnik, obrće naša reč, znaj, čedo moje, da je to još naša država, bez obzira
ko u njoj vlada. Carevi se smenjuju, države propadaju, a jezik i narod su ti
koji ostaju, pa će tako osvojen deo zemlje i narod kad-tad vratiti svojoj
jezičkoj matici i svome matičnom narodu.” (Zaveštanje Stefana Nemanje)
17 Februar 2008, 15:04
Pozdrav Kosovu. Gledam tv Al Jazeera i pratim sta se desava...
17 Februar 2008, 15:08
Ja gledam CNN, ovi naši ne prenose ništa, ali zato imamo kablovsku.
17 Februar 2008, 15:53
Sinoc sam gledala Boj na Kosovu.Evo citaracu knjeginju Milicu:"Kosovo je mjesto sa koga se Srbija penje u Raj."
A i nesto razmisljam-uzmite nas umjesto Kosova :)
17 Februar 2008, 15:57
Ja ne želim da se penjem u taj raj,jer nisam siguran da postoji. Zbog toga mi je važniji ovaj zemaljski, ma kako god da se zove i na koliko god teritorije da se prostire. Nadam se da će Srbima na Kosovu biti bolje i to je sve što ja mogu da preduzmem. Znam da je malo, ali šta je tu je. Inače, Boj na Kosovu mi je više na vrh glave, kod svake važne državne odluke na TV-u se vrti Boj na Kosovu.
17 Februar 2008, 16:09
glumac, odlicna primedba.. jos se secam kad je pocelo bombardovanje 1999. danima pre toga su vrteli Boj na Kosovu... i ja se nadam da ce drzava imati dovoljno mozga da pomogne onima koji hoce da napuste Kosovo... na to je ocigledno stavljena tacka... procitana je deklaracija i gotova je prica.
17 Februar 2008, 16:14
@hyperblogger: Ma to svi vide, dosta mi je tih glupih filmova, kao da je to jedini film koji imamo. Boj na Kosovu je bio poraz naš koliko god mi to negirali i ne znam šta pokušavaju da probude u nama tim flmom. U meni bude želju samo da promenim kanal.Videćete tek večeras na koliko kanala će da krene taj film. Srećom imam kablovsku.
17 Februar 2008, 16:40
evo,ljudi slave nezavisnost...zasto,ne znam...
17 Februar 2008, 16:43
@tužna: Ni meni to nije jasno. Mogu da se pomirim sa tim da je nezavisno, ali da mi je drago zbog toga i da slavim to stvarno ne razumem, i ne želim.
17 Februar 2008, 16:46
Sada je valjda jasno sta se desilo 1999 godine.. Valjda tek sada ljudi kapiraju da istorijska Miloseviceva pobeda i nije tako sjajna.. Dzaba i parce papira negde u Njujorku, kada ti tudja cizma seta... Toliko o tome, Mislim ok, Srbina sam boli me .. boli me vise zbog toga sto su mi ceo zivot mozak ispirali time da treba da me boli.. Inace sta je danas drugacije nego sto je bilo juce.. parce papira? Do kad ce ljudi ziveti za reci i papire, takodje i umirati za iste... Zabole me vise za papire, toliko ima stvari u zivotu, zao mi je samo sto gubimo silno vreme na etikete i prazne reci!!>!..
17 Februar 2008, 16:51
@dmc:"boli me vise zbog toga sto su mi ceo zivot mozak ispirali time da treba da me boli.. Inace sta je danas drugacije nego sto je bilo juce.. parce papira? Do kad ce ljudi ziveti za reci i papire, takodje i umirati za iste..." u potpunosti se slažem
17 Februar 2008, 17:17
Pominjete film 'boj na kosovu', je li neko obratio paznju na monolog Lazarev, kada mu je draze blago nebesko negoli blago ovozemaljsko? Ko je tu pobedio, ko izgubio, a ko predao?
Ne shvatam zasto se dize tolika buka oko svega toga. Ne verujem da ce srbima na kosovu biti nesto gore nego sto im je sada. Sta mi mozemo da uradimo? NISTA. Sve je vec isplanirano kao u sahu, imaju barem pet poteza vise unapred isplaniranih nego 'mi'.
Sigurno ce mi dosta ljudi zameriti, ali dajte vec jednom da zivimo na neki normalniji nacin, makar to znacilo da Srbija ostane samo Beogradski pasaluk.
U rat? Borili se nasi i za Yugu, pa sta od nje osta? Odvojila se Crna Gora, pa? Ja i dalje obozavam da odem na crnogorsko primorje, i dalje imam izvanredne prijatelje tamo...u cemu je fora? Zasto toliko buke? Zato sto nasi 'ekonomisti' nece moci da prodaju jos neku firmu, rudnik... nece moci da 'ukradu' jos neki evric koji lezi u prirodnim bogatstvima Kosova? Ima i toga, verujte.
Sve sto ja zelim je mir, zivot bez onih uzasnih prica o tome koliko je njih iz Sumadije otislo u rat, a koliko ih se 'vratilo', necu sirene, necu krv, necu bombe onih koji ne smeju da sidju medju nas... Hocu mir, cvece, osmehe,zdravu decu, oca,brata, muza,druga...da ih volim i zagrlim...
17 Februar 2008, 17:24
@bealiever:Sto bi rekao Balašević "Samo da rata ne bude".
Slažem se u potpunosti. Živim u Bosni, trenutno sam u Novom Sadu, ali ne zadugo:). Posle rata, sve je bilo porušeno, popaljeno, opljačkano. Polako se počelo sve iznova graditi. Sami rušili - sami i sagradili. Sad su se opet svi vratili, nije isto kao što je bilo, ali nije ni puno drugačije. Ako se zarati na Kosovu to neće biti dobro ni za koga. Zato bolje da to mirno prihvatimo i krenemo dalje. Neka ono u srcu ostane naše, i meni više ne treba. Najgore mi je samo što se kvazi Srbi uvek prvi javljaju. Staju u zaštitu pravoslavlja na Kosovu i "kolevke srpstva" a ništa živo u životu ne znaju. Malo mi se ne svidja taj način proglašenja, i sve to. Ispade da sada svago slobodno može da proglasi državu. To mi je malo tragično.
17 Februar 2008, 17:30
Nista nisamo izgubili...
Oni jesu proglaili nezavisnost,ali nije dovoljno nesto nazvati belim,da bi to,zaista,bilo belo.
fakticki,Srbija vec neko vreme nema drzavnu prerogativu na Kosovu.
I sta se sad dogodilo?
Nista...i dalje nema fakticku vlast na Kosovu.
A Albanci nemju drzavu,ma koliko puta sami sebe proglasavali drzavom.
Osim toga,Srbija 400 godina nije imala elemente svoje drzavnosti,pa ih je ponovo stekla u 19 veku.
Srbija NIKADA ne sme da se odrekne Kosova.
Na zalost,imamo nesposobno rukovodstvo,koje se tek sada setilo da posecuje Srbe na Kosovu,tek sada su sve televizijske stanice preplavljene temama o Kosovu.
Zasto kampanja jacanja drzavne i narodne svesti nije pocela odmah 2000-te?
Zato sto nama vladaju budale.
Vraticemo Kosovo kada budemo snazni.
Za to je potrebno da budemo vredni i pametni,strpljivi.
I naravno,slozni.
I jos nesto,jako vazno:
Srbija se uvek ponosila svojom casnom i hrabrom vojskom.
ta vojska je imala mnogo svetlih trenutaka u svojoj istoriji.
Imali smo pobede u mnogim ratovima,casne i zasluzene.
i nikada nismo imali niti jednu korist od nasih pobeda.
Samo desetkovanje stanovnistva.
Neka je proklet svako ko ikada pozove Srbe na oruzje.
Italija i Srbija su imale po
7 miliona stanovnika 1919.
Od tada Srbija je dobila dva svetska rata...
Italija je izgubila oba puta.
Njih sada ima 70 miliona.
Nas i dalje 7.
Ko je tu lud?!
Siguran sam...vise nikada pusku u ruke.
Pamet,snaga i lepota.
Diplomatija,osecaj za trenutak.
Samo nas to moew spasiti.
i mnogo ljubavi...pa mnogo dece :-)
Ne volim da komentarisem politicke teme,ali kada sam vec poceo...da zavrsim sa jedinom temom koja me zanima:
LJUBAV
17 Februar 2008, 17:34
Stepski, kada bi svi razmisljali na taj nacin, gde bi nam bio kraj... Kojih 70 miliona, pa svet bi bio nas, jer kada se mi na nesto odlucimo... :))
17 Februar 2008, 17:36
Glumac, videces sta ce se desavati kada u svetu odjekne da je Kosovo priznato.Krenuce kao zaraza, odcepljenje po odcepljenje. To je ono sto me plasi, jer danasnji ratovi nisu kao oni nekad - jedan na jedan. Danas se ratovi vode na dugme.
17 Februar 2008, 17:39
Ja stvarno verujem da smo izuzetan narod.
Samo smo necim prokleti.
Sta reci o narodu kome je jedna od karakteristika,i o narodu za kog su drugi rekli "ne daj boze da se Srbi sloze"
Ili u svom grbu ima nesto sto treba da znaci Samo Sloga Srbina Spasava!
Hej!
PA toliko je poznato da smo neslozni,da je to bilo potrebno staviti na grb!!!
I da se ispravim mislio sam na 1909 godinu.
17 Februar 2008, 17:39
Ja stvarno verujem da smo izuzetan narod.
Samo smo necim prokleti.
Sta reci o narodu kome je jedna od karakteristika,i o narodu za kog su drugi rekli "ne daj boze da se Srbi sloze"
Ili u svom grbu ima nesto sto treba da znaci Samo Sloga Srbina Spasava!
Hej!
PA toliko je poznato da smo neslozni,da je to bilo potrebno staviti na grb!!!
I da se ispravim mislio sam na 1909 godinu.
17 Februar 2008, 17:42
Stepski, u pravu si SRBI SU IZUZETAN NAROD, jos samo da se slozimo!
Ljubav,poverenje,iskrenost, ljubav!!!
:) :) :)
17 Februar 2008, 17:52
@stepski vuk: Rat nikom dobro nije doneo, pa neće ni nama. Slažem se da se diplomatski moramo i trebamo boriti, ali mislim, realno da od toga nema ništa.
@bealiever: Ja se nadam da neće sve krenuti baš tako brzo. Nije valjda narod lud da ponovo krene u ratovo. Ponavljam po stoti put rat je glupost, i nadam se da to i drugi shvataju. Samo ne rat. Posle rata ćemo možda i imati kosovo, ali narod ne(mada čisto sumnjam u to i da ćemo imati kosovo)
17 Februar 2008, 18:48
Citam ovde puno pametnih misli i pitam se kako to da smo kolektivno pored toliko blistavih pojedinaca toliko glupi?
17 Februar 2008, 18:54
@stepski vuk to cime smo mi prokleti se zove nesloga i karakter...nista vise od toga.
@bubi, vidis, to cak ni najsavemenije teorije menadzmenta nisu uspele da razjasne... al eto, ta kolektivna inteligencija nam ne funkcionise.
17 Februar 2008, 19:09
Mozda samo nema pravih ljudi koji bi nas poveli sa pravim idejama!?
17 Februar 2008, 19:24
Vodim vas ja sve na kafu:)Šalim se. Nikad na vlasti, naželost neće biti pravi ljudi, jer se oni zgrožavaju. Meša Selimović je fino napisao da je vlast najveći porok, da se zbog nje krade i ubija. Ne znam tačno kako glasi da pa ga ne mogu citirati ali otprilike to je to!
17 Februar 2008, 20:22
Joj, živote moj. Sad sam došao iz grada. Srećom živim blizu centra pa sam brzo stigao. Po Novom Sadu su počele demonstracije. Nisu baš puno masovne, po mojoj proceni ima ih oko 1000. Ali su veoma divlji. Pevaju četničke pesme, i njihovo ponašanje ne miriše mi na dobro. Stvarno se plašim te rulje i takvog ponašanja. Nikad ne znaš šta rulja može da uradi. Srećom dodjoh kući bez posledica. Novi Sad je pun policije. Vi mi javite kakvo je stanje u Bg i ostalim gradovima.
17 Februar 2008, 20:53
@glumac: evo u bgdu neredi.. Nista specijalno.. polupali mekdonalds? Americku i Slovenacku ambasadu i sl... Za sada nista preterano!!... Ali opet.. ne razumem zbog cega su razbijali semafora i automobile koji su im se nasli na putu? ... Ali huliganima valjda ne treba razlog... Njima je fora samo da se izadje pa na sta naidju
17 Februar 2008, 21:00
Joj, strašno. Ja se stvarno bojim da izadjem na ulicu. Drugarica mi javlja da je sad išla gradskim busom i da je pola puta ispred njih hodala rulja. Užas jedan. Ne znam da li su razbili šta po NS, pobegao sam pre toga ako jesu, jer zaista nemam hrabrosti. Kosovo se tako ne brani. Ko želi da ga brani to nije način.
17 Februar 2008, 21:06
@dmc, ni meni nije jasno sta misle da ce time postici osim sto ce nas svetu predstaviti kao brdjane.
17 Februar 2008, 21:09
@hyperblogger: sto "kao" :) Pa mi jesmo sa brdovitog balkana :) Salu na stranu, samo dokaaz svesti odredjenog broja ljudi, s tim sto napominjem da takvi ne izlaze samo za kosovo, vec za sve sto je razlicito i ne-tradicionalno. U prevodu sve sto nije isprogramirano za njih je svetogrdje!!..
@glumac: citam i da su u NS-u razbili McDonalds...
17 Februar 2008, 21:11
Fuck, ode mi menza :) Ozbiljno, ja sam imao sreće nenormalne što sam ostao živ. Hvala mojoj drugarici koja me je sprečila da večeram u Mecu. Prošao sam sa druge strane gradske skupštine tako da nisam video razlupani mec, iako sam imao nameru da svratim.
17 Februar 2008, 21:50
Kao što sam i rekao, kad god se država nadje u problemu na tv je Boj na Kosovu. Toplo vam preporučujem da u 01:00 ni sulčajno ne gledate BN satelit(ako ga uopšte nekad i gledate)
17 Februar 2008, 21:54
@dmc, uh, da, ja zaboravih.. khm... ne znam onda koji bih uporednicu mogla da upotrebim. :(
@glumac, hvala ti na opomeni...
17 Februar 2008, 22:10
Opet prikazuju boj na Kosovu... Nista mi se ovo ne svidja... Opet rusenje i rasturanje imovine neduznih ljudi. Dal' ti huligani razmisljaju o tome da je neko teskom mukom kupio taj automobil koji su izlupali, mozda ga cak i nije otplatio u ovo vreme kredita... Razlupani semafori, kako ce sutra deca kada krenu u prepodnevnu smenu da predju ulicu. Znaju li da se sve od 'drzavne imovine' sto je osteceno placa upravo iz nasih dzepova? Ocekujte skok poreza kao kaznu za ono sto su pojedinci uradili...
17 Februar 2008, 22:13
Oni da razmišljaju o bilo čemu nebi se tako ponašali, evo sad gledam šta su radili u novom sadu. Hvala Bogu pa sam uspeo da dodjem kući čitav. Strašno kakva sve stoka živi u Srbiji. Ne trebaju nama stranci da nas uništavaju, mi to činimo sami sebi!!!
17 Februar 2008, 22:18
eto, sad su poceli i novinare da tuku... jadni ljudi... sramota....
17 Februar 2008, 22:22
I na osnovu njih citava nacija je osudjena. Lepo nas predstavljaju:(. Taman se malo popenjemo na rang listi u svetu kao odlicni sportisti, slikari, knjizevnici...a onda dodje rulja i za jedno vece srusi godine truda...
Gledate li cnn ili bbc?
17 Februar 2008, 22:26
nemam hrabrosti da ih gledam kad vidim kakvi ljudi prolaze po gradu, prosto se bojim da to vidim na tv. Dovoljno mi je bilo ovo na nekoj novosadskoj tv stanici što sam video. snimci kao amaterski ali nemontirani. jad i beda. jebe mi se za sve ja hoću samo mir. ne znam šta će postići tim divljanjem. može li izlog u meku ili merkatoru da vrati kosovo? Meni odgovor ne treba ja ga znam.
17 Februar 2008, 22:28
@believer, ja gledam al jazeeru.
@glumac, naravno da moze... al malo sutra.
17 Februar 2008, 22:38
Nervozan sam zbog svega ovog, jer su me roditelji zvali i rekli mi da ne izlazim iz kuće ni slučajno, jadni vrište da dodjem u bosnu. ja ih tešim smiriće se, a znam da neće :). hteo sam da se vidim sa prijateljicom koju dugo nisam video, a ovi manijaci su me sprečili. sad svoju nervozu prenosim na tastaturu i na jednom blogu čitam komentar koji kaže da je kosovo južno, da se ne kreću ka severu, pa im i ja poručujem man'te se Novog Sada, idite na kosovo i u ameriku pa im recite šta imate!
29 Jun 2008, 00:25
Vi nemate pojma i šta govorite zato danas kosovo ,sutra vojvodina,prekosutra sandzak....
Jel ćemo i to da damo ???
Sve bi ja vas poslao u rov ;)
salex srbin od Bosne
30 Jun 2008, 00:39
@salex: Na svu sreću niko te ništa ne pita!!!